Nadchodzą zmiany - przygotuj się na nie, inaczej stracisz


Już 20 proc. użytkowników Internetu surfuje ze smartfona! Rośnie też ich sprzedaż. Firmy powinny rozszerzyć pole dystrybucji swoich komunikatów o sferę mobile.


Kevin C. Tofel w artykule „Mobile browsers  top 20% for Web use around the world” podaje, że w poniedziałek, 9 grudnia miało miejsce przełomowe wydarzenie. Po raz pierwszy w historii Internetu, liczba mobilnych użytkowników przeglądarek sieciowych przekroczyła poziom 20 proc.


Zgodnie z danymi StatCountera, ich ilość urosła w ubiegłym roku o 40 proc: z 13 proc. w styczniu do 53 proc. w grudniu 2013. Nie oznacza to jednak nagłego, drastycznego spadku liczby wyszukiwań za pośrednictwem komputerów. Ich wykorzystanie jest w miarę stabilne.

Przemysław Gerschmann zauważa, że z jednej strony komputery i smartfony doskonale się uzupełniają, z drugiej natomiast rywalizują o ludzki czas i pieniądze. Przywołuje też prognozę Benedicta Evansa, która mówi o tym, że już w pierwszej połowie 2014 roku dojdzie do zrównania sprzedaży komputerów i telefonów. W dłuższej perspektywie oznacza to, że pecety będą powoli wypierane z rynku przez urządzenia mobilne.


Tę teorię dodatkowo potwierdzają wyniki badania firmy IDC dotyczące sprzedaży smartfonów. Analitycy twierdzą, że ma ona urosnąć przez najbliższe 4 lata do poziomu 1,7 mld sprzedanych nowych sztuk rocznie. Szacuje się, że do końca 2013 roku na rynek trafiło aż 1 mld. nowych telefonów – aż o 40 proc. więcej niż w 2012 r.


Powyższe dane skłaniają do przemyśleń. Polskie firmy w większości nie są przygotowane do tego, co ma wkrótce nastąpić.  Potrzebują stron internetowych, które będą kompatybilne z systemami operacyjnymi smartfonów oraz aplikacji mobilnych, np. do controllingu procesów biznesowych, sprzedaży, promocji, podtrzymywania relacji itd. Te rozwiązania należy niezwłocznie wdrażać, ponieważ w momencie, kiedy rynek urządzeń mobilnych dojrzeje – będzie za późno. Wygrają Ci, którzy w tym momencie podejmą decyzję i dopasują sposób funkcjonowania swojej firmy do tego trendu.

Źródła:
1. Kevin C. Tofel, „Mobile browsers  top 20% for Web use around the world”,
2. Przemysław Gerschmann: "W 2014 r. na świecie będzie więcej smart fonów niż pecetów".