Polskie firmy potrzebują systemów Business Intelligence

Przedsiębiorcy zaczęli doceniać zalety stosowania systemów BI. Chcą się rozwijać i poszerzać swoją ofertę a oprogramowanie do analizy danych ma im w tym pomóc.

Jak podaje firma Sage, ponad  33 proc. polskich przedsiębiorców planuje wprowadzenie nowego produktu lub usługi,  niespełna 40 proc. chce rozszerzać ofertę na nowe rynki a kolejne 26 proc. planuje zwiększenie wydajności dzięki inwestycji w nowe technologie [Sage - informacja prasowa].

Prognozy biura badawczo-analitycznego DiS mówią o wzroście zainteresowania produktami do analityki biznesowej, utrzymującym się 
na poziomie 5-10 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

Firmy potrzebują nowoczesnych narzędzi do zarządzania danymi, które będą w stanie udzielić im dokładnych i całościowych informacji na temat kondycji własnej i konkurencji. W kontekście zarządzania liczy się także szybki i łatwy dostęp do informacji oraz wsparcie w podejmowaniu strategicznych decyzji.

Klientami producentów oprogramowania w najbliższej przyszłości mają stać się też małe i średnie firmy. Warto podkreślić, że rozwiązania BI powstają w oparciu o indywidualne potrzeby, dlatego nie wolno poddać się przeświadczeniu, że „tylko dużych stać na analitykę biznesową”. Narzędzia i oprogramowanie BI to zautomatyzowane procesy, które pozwalają firmom zaoszczędzić czas, pieniądze i wkład ludzkiej pracy.

Człowiek nie byłby w stanie dokonać tego, co algorytmy. Głęboka analityka danych jest po to, aby dać managerom firm natychmiastowe odpowiedzi na pytania dotyczące złożonych procesów i umożliwić im podejmowanie rozsądnych decyzji.