gotowe wzorce raportów Power BI
narzędzie do testów automatycznych
narzędzie do zarządzania wersjami i automatyzacją wdrożeń
wzorce procesów biznesowych efektywnego zarządzania danymi
Punktowe wsparcie zewnętrznego eksperta od danych w każdym miesiącu
Dostęp do wielu ekspertów od danych „na pół etatu”
Dostęp do wielu ekspertów od danych „na pełny etat”
Eksperci od danych „na dwa etaty”
Kłopoty z przetwarzaniem danych w firmie
|
Trudności ze znalezieniem i utrzymaniem zespołu specjalistów do spraw controllingu czy BI?
|
Brak osoby odpowiedzialnej za dane w organizacji?
|
Gromadzenie w różnych systemach dane nie zmieniają się w informację zarządczą?
|
Brak spójności danych w raportach przygotowanych przez różne osoby?
|
Brak wiarygodnego i wspólnego źródła danych aktualizowanych automatycznie?
|
W QBICO rozwiążemy każdy z nich. Dzięki naszym specjalistom informacje, które gromadzisz, staną się cennym aktywem firmy.
W jaki sposób?
Hurtownia danych jest narzędziem wspierającym procesy analizy biznesowej. Służy do przechowywania i zarządzania dużymi ilościami danych pochodzących z różnych źródeł (np. systemy finansowo-księgowe, pliki Excel, publiczne bazy danych czy oprogramowanie CRM).
Nasi specjaliści wprowadzą uporządkowany proces ETL – czyli kolejno pobieranie danych (Extract), poddawanie transformacji (Transform) i ładowanie do magazynu (Load). Hurtownia będzie wspólnym źródłem zweryfikowanych danych funkcjonujących w organizacji. Umożliwia to stworzenie systemu raportowania i prezentacji informacji pochodzących z wielu źródeł.
Hurtownia danych to trwałość, bezpieczeństwo i łatwość dostępu do danych. Specjaliści QBICO całkowicie dostosują ją do Twoich potrzeb i oczekiwań. Po wdrożeniu rozwiązania zapewnimy prawidłowość bieżącego działania hurtowni.
Załadowanie danych do hurtowni wiąże się z ich czyszczeniem. Stworzymy automatyczne mechanizmy, które na podstawie Twoich wymagań przetworzą np. historyczne zbiory danych, eliminując z nich duplikaty, dane testowe, błędy czy niespójności oraz wprowadzą lub naprawią ich strukturę. W efekcie otrzymywany jest zbiór, w którym dane są:
Automatyzacja weryfikacji danych i raportów zapewnia kontrolę nad kompletnością, poprawnością, spójnością, unikalnością oraz aktualnością danych.
W ramach pakietu zapewniamy rozwiązania testujące na bieżąco zawartość i działanie hurtowni w obliczu, np. jej rozbudowy lub zmiany zakresu pobieranych danych. Wyniki przeprowadzanych testów automatycznych mogą być raportowane dowolnymi kanałami (email, SMS, komunikator itp.). Nie musisz już więcej martwić się o jakość i wiarygodność danych, ryzyko ludzkich błędów ani ciągłość operacyjną.
Opracujemy raporty finansowe bazujące na danych zgromadzonych w hurtowni. Przykładem mogą być elementy sprawozdania finansowego: bilans, rachunek wyników czy tabele ruchów.
Dzięki wsparciu specjalistów QBICO oraz wykorzystaniu hurtowni możliwe jest łączenie w raportach danych pochodzących z różnych systemów, co sprawia, że są bardziej użyteczne i dokładne.
Utworzymy mechanizmy generujące gotowe raporty w cyklach zadanych lub wywołanych określonym zdarzeniem. Zautomatyzujemy również ich dystrybucję – na przykład wysyłkę email czy publikację na stronie internetowej.
Dzięki takiemu rozwiązaniu wyeliminowana zostanie konieczność wykonywania powtarzalnych zadań polegających np. na cyklicznym kontaktowaniu się z różnymi działami organizacji w celu uzyskania danych, a następnie sumowanie ich w raportach, które są rozsyłane z różnym poziomem szczegółowości. Skutkuje to:
Systemy Master Data gromadzą kluczowe dane o kontrahentach, produktach, towarach czy projektach funkcjonujących w organizacji. Stanowią wspólne źródło danych dla wszystkich systemów używanych w firmie.
W porozumieniu z Tobą opracujemy koncepcję systemu Master Data. W ramach prac zdefiniujemy i zastosujemy kanoniczny model danych w celu sprawnej wymiany informacji w organizacji. W kolejnym etapie dla każdego rodzaju bazy danych określimy i wdrożymy strukturę złotego rekordu. Zapewnimy również wsparcie przy rozbudowie istniejących systemów Master Data i dostarczymy rozwiązania zapewniające bieżącą integralność przechowywania danych.
Dzięki takiemu podejściu wyeliminowana zostanie konieczność uzgadniania danych z różnych źródeł wynikająca np. z odmiennego zapisania nazwy kontrahenta. Zapewnimy Ci spójność i wysoką jakość danych oraz efektywne zarządzanie zmianą. Zapobiegnie to redundacji (powtarzalności) i sprzeczności danych oraz zredukuje czas potrzebny na ich przetwarzanie.
Stworzymy dla Ciebie narzędzie gromadzące i prezentujące dane niezbędne do podejmowania decyzji zarządczych. W jego skład wchodzi również przygotowanie syntetycznych dashboardów prezentujących dane z różnych raportów analitycznych. Zapewni to optymalizację czasu pracy i szybki dostęp do kluczowych informacji. Decyzje biznesowe będą podejmowane na podstawie danych z wielu obszarów, co umożliwi Ci lepsze rozumienie procesów zachodzących zarówno w Twojej organizacji, jak i jej otoczeniu. W efekcie wzrośnie prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu przez firmę.
Zapewnimy wsparcie w opracowaniu metodyki wyliczania KPI oraz zautomatyzujemy kalkulację wskaźników dla okresów historycznych i bieżących. Prezentacja wskaźników umożliwi porównywanie ich pomiędzy dowolnymi okresami. Konstruowanie spójnych raportów na podstawie wiarygodnych danych historycznych pozwoli:
W ramach abonamentu udostępniamy autorski system do zarządzania obszarem RODO, który umożliwia m.in.:
Z tym narzędziem zadbasz, by prowadzona dokumentacja była spójna i zgodna z przepisami.
W razie potrzeby zapewnimy wdrożenie mechanizmu pozwalającego na przetworzenie danych w sposób uniemożliwiający identyfikację lub odtworzenie danych źródłowych. Anonimizacja zapewni Ci poprawę bezpieczeństwa i ochronę prywatności. Może być elementem związanym z RODO, gdy wymagane jest usunięcie danych pozwalających na identyfikację konkretnej osoby po upływie dozwolonego prawem okresu przechowywania. Stosuje się ją m.in. w celu umożliwienia wykorzystania rzeczywistych danych – na przykład na potrzeby szkoleniowe.